De start - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu De start - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu

De start

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

01 Augustus 2018 | Nederland, Lottum

Oosterhout (bij Nijmegen) - Lottum

Gisteren is mijn avontuur dan daadwerkelijk begonnen en natuurlijk ging dat al anders dan verwacht. Mijn voornemen was om voor 1 augustus te vertrekken, dat is in ieder geval gelukt! Na een uit de hand gelopen afscheidsfeestje op zondag, waarnaar ik veel te weinig had gedaan op maandag vertrok ik dinsdag om half 4 in de middag in plaats van mijn voorgenomen uurtje of 9.

Als eerste fiets ik naar de Ardennen in Noord-Frankrijk. Hiervoor volg ik de Maasroute (LF3), in ieder geval tot Maastricht.
Deze route kwam langs het station in Nijmegen dus dat leek me een mooi punt om deze te gaan volgen. Nadat ik was uitgezwaaid door Ilse en ik de eerste bordjes passeerde overviel me het gevoel van vrijheid en had ik voor het eerst het gevoel nu is het echt begonnen. Een spannend, maar voornamelijk heel goed gevoel. Binnen no-time zat ik op de Mookerheide en werd ik verrast door de schitterende natuur en wegen die ik nu al tegen kwam. De route neemt je mee over prachtige paden, waar je soms geen mens tegenkomt en dat in Nederland.

Na een kilometertje of 60 kwam ik aan bij een mini-camping in Lottum en ze hadden een plekje voor me. Een gehucht in de buurt van Arcen. Ik was hier rond half 8, in de verre verte geen supermakt te bekennen. Dus mijn voornemen om te koken was al snel van de baan. Na het opzetten van de tent en een welverdiende douche ben ik naar de plaatselijke snackbar gewandeld om nog een laatste keer te genieten van een bak Chinees. Jullie begrijpen, eerste dag een beetje chaotisch. Normaal kom ik eind van de middag ergens aan en heb ik de tijd. Op fietsvakantie gaan moet je leren, dus zou ook wel heel vreemd zijn als alles in één keer al goed ging;-).

Tijdens het eten met een mooie zonsondergang op de achtergrond heb ik genoten van alle leuke reacties van iedereen. Bedankt daarvoor! Daarna tijd om naar bed te gaan. Voor een eerste nachtje heb ik redelijk goed geslapen al kwam ik vanochtend wel als een mol met dichtgeplakte ogen mijn tent uit rollen. Een zelf gezet kopje koffie doet wonderen. Terwijl ik dit blog aan het schrijven ben kijk ik uit op een veld vol plukkers, die vanochtend om 8 uur van start gingen en ta-da de Nederlandse radio is nooit ver weg. Kortom, tijd om mijn weg te vervolgen richting het zuiden naar de grens!


  • 01 Augustus 2018 - 07:44

    Birgit:

    Ha Andrea,

    Het klinkt als een prima start van je fietsavontuur! Goed gedaan! Laat de wielen maar draaien en geniet van al het moois onderweg. Leuk om mee te lezen. Fiets se!

    Birgit

  • 01 Augustus 2018 - 07:45

    Marjo:

    Good luck Andrea, ik volg met enige jaloezie je reis☺️. Waar blijven de foto’s?


  • 01 Augustus 2018 - 07:48

    Bo:

    Hee Dreee :)
    Klinkt nu al tof! Geniet van de mooie omgeving, rust, vrijheid en al het onverwachtse wat nog komen gaat.
    En... doortrappen maar.
    Groetjes Bo

  • 01 Augustus 2018 - 16:16

    Theo :

    Goed begonnen

  • 02 Augustus 2018 - 10:55

    Elsemieke:

    Cool dre! Ennuhh, niet lopen zoals het hoort brengt je vaak mooie dingen :)

  • 02 Augustus 2018 - 15:59

    Miep:

    Wat goed Andrea, leuk om je zo te volgen! Geniet van je avontuur. Liefs Miep

  • 07 Augustus 2018 - 09:38

    Rachel:

    Nogmaals heel veel plezier, can't wait to see more!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lottum

Andrea op de fiets

Een fietsreis door Europa

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2019

On the road again

28 November 2018

Tijdelijke terugkeer

09 November 2018

Voorbij de grens van Frankrijk

29 Oktober 2018

Chateau Brandeau

20 September 2018

Saint Géraud
Andrea

Actief sinds 26 Juni 2018
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 8395

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 30 November -0001

Andrea op de fiets

Landen bezocht: