L'ocean Atlantique - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu L'ocean Atlantique - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu

L'ocean Atlantique

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

02 September 2018 | Frankrijk, Créon

Ook al ben ik vertrokken met het idee om geen plan te hebben, volg ik deze eerste tijd toch een bepaalde koers, namelijk die van Bordeaux. Dit omdat in de buurt van Bordeux een tante van mij woont die ik ga bezoeken en omdat ik graag wat wil bijbeunen op de wijngaarden in deze omgeving.

Bij mijn laatste update zat ik nog in het midden van Frankrijk en vandaag ben ik Bordeaux doorkruist. Ik ben wel snel, maar ook weer niet zo snel;-)
In Nevers heb ik besloten om een stuk met de trein te doen. Mijn idee was om eind augustus in Bordeaux te zijn, maar dit ging ik duidelijk niet halen. Dus ik had twee opties, of iedere dag minstens 100 kilometer fietsen of een stuk de trein pakken en daarna relaxt richting het zuiden. Ik ben voor optie 2 gegaan, ondanks dat dit toch een beetje als vals spelen voelde.
De trein die ik heb genomen ging van Nevers naar Nantes en vanaf Nantes zette ik koers richting het zuiden langs de oceaan. Maar goed de trein, best wel spannend met zo'n karretje, maar met de hulp van een topteam van 2 medefietsers die ik de dag ervoor had ontmoet en wat hulp van een brits koppel in Nantes kwam ik daar fluitend het station uitgelopen.

Op naar de oceaan! De dag nadat ik in Nantes was aangekomen, na een kilometer of 80 was de oceaan ook daadweerkelijk in zicht. Na een aantal weken in het binnenland te hebben gefietst was het echt genieten om in een andere omgeving te fietsen, waar alles zo anders is. Waar duinen, dennenbossen, strand en rotslandschappem elkaar afwisselde ging ik over een zo goed als vlakke route naar het zuiden.

Er waren wel wat verschillen met het binnenland, allereerst de wind. Jeetje, wat heb ik een wind tegen gehad! Als ie in de rug zit wat gelukkig ook wel eens is gebeurd is het natuurlijk heerlijk. En veelal Franse toeristen, daar was ik wel door verrast. Ik had een overload aan internationale toeristen verwacht. Het was nu dus wel tijd om mijn beste Frans op te zetten. Ik heb zelfs 2 dagen met een Frans stel uit Bretagme op gefietst en bij een Camping a la Ferme gestaan, wat een camping is op een boerderij.

Na een paar dagen kwam ik bij passage de Gois aan, geloof het of niet dit is een 3 kilometer lange weg door de oceaan. Dit kunnen ook alleen de Fransen bedenken. Als het eb is, is de weg vrij en als het vloed is verdwijnt de weg onder het water, stel dat je daar bent als het water te hoog wordt dan staan er kleine torentjes waar je op kan klimmen en kan wachten tot het weer eb wordt. Buiten dat waren er ook honderden Fransen die op hun vrije zondag naar die weg kwamen met een harkje en een mand om kokkels op te graven en geef ze is ongelijk, daar zijn ze ten slotte gratis. Erg leuk om te zien.

Verder heb ik nog wat fijne mensen leren kennen en zal ik nog wat foto's uploaden om een beeld te geven van de omgeving. Morgen zal ik bij mijn tante arriveren en zal ik een tijdje in deze omgeving blijven plakken. En ondanks dat ik erg geniet op de fiets vind ik het een heerlijk vooruitzicht om een aantal dagen niet te fietsen.

  • 05 September 2018 - 12:32

    Sylvia Haan:

    Hoi Andrea,
    Was je bijna ons leven uitgefietst, maar met hulp van je moeder ben je boven water en kunnen we meegenieten van alle belevenissen. In 1 keer alles gelezen, je slaat je er moedig doorheen, ik hoop, dat je snel een baantje vindt. Dat plukken schijnt vroeg in de morgen te beginnen omdat de druiven dan fruitiger smaken. Zet hem op en heb vooral ook veel plezier, groeten aan Margriet, Cees en Sylvia.

  • 06 September 2018 - 08:14

    Jos:

    Wat een leuk avontuur Andrea, met ups en downs!
    heel erg leuke verslagen.
    groet Jos

  • 06 September 2018 - 09:13

    Peter Wonsoff:

    Hoi Andrea,

    Leuke verslagen en leuke ontmoetingen. Herkenbaar, heb zelf ook vaker alleen gereisd/getoerd.
    Hou ons op de hoogte, leuk!

    Veel succes en plezier verder!

    En mocht je t.z.t. nog wat verbale assistentie nodig hebben in het Spaans dan weet je me te vinden.

    groeten,
    Peter



  • 09 September 2018 - 03:36

    Erik:

    Hebben we elkaar gemist in Nevers... Ik was daar 30/31 augustus :-)
    Je schrijft mooi Andrea, Bonne route!!

  • 09 September 2018 - 03:34

    Erik:

    Hebben we elkaar gemist in Nevers... Ik was daar 30/31 augustus :-)
    Je schrijft mooi Andrea, Bonne route!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Créon

Andrea op de fiets

Een fietsreis door Europa

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2019

On the road again

28 November 2018

Tijdelijke terugkeer

09 November 2018

Voorbij de grens van Frankrijk

29 Oktober 2018

Chateau Brandeau

20 September 2018

Saint Géraud
Andrea

Actief sinds 26 Juni 2018
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 8421

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 30 November -0001

Andrea op de fiets

Landen bezocht: