De kracht van ontmoeting - Reisverslag uit Gannay-sur-Loire, Frankrijk van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu De kracht van ontmoeting - Reisverslag uit Gannay-sur-Loire, Frankrijk van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu

De kracht van ontmoeting

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

22 Augustus 2018 | Frankrijk, Gannay-sur-Loire

Er is niet eens zo'n hele lange tijd voorbij gegaan, maar wat heb ik een hoop meegemaakt zeg. Ik ga niet doen alsof het fietsen alleen maar leuk is, want dit is het zeker niet. Het is soms best wel zwaar zowel fysiek als mentaal en soms ook best wel alleen. Hierdoor ontdek je wel wat de kracht van ontmoeting is. Iedere keer als je een camping op komt even een praatje maken met de mensen om je heen en tijdens pauzes aan de praat geraken. Dit maakt ook wel dat iedere dag weer leuk is.

En over die ontmoetingen moet ik nog even verder praten, want ik zat in Langres. Een oud fort midden op een heuvel, van een kaasje en een flesje wijn te genieten toen ineens Marlene voor mijn neus stond. Net als ik een Nederlandse meid alleen op fietsvakantie en er was direct een klik. Zij vanuit Brussel vertrokken, waar ze nu woonachtig is en ik vanuit Nijmegen. 4,5 dag en 4 nachten hebben we samen opgetrokken en dit was een tijd om nooit te vergeten.

Allereerst was het gewoon is fijn om samen op de fiets te zitten, dat je, je niet bewust bent van iedere kilometer, maar gewoon lekker kan kletsen. Wat leuk/interessant was is dat we tegen dezelfde dingen aanliepen, dus teveel kilometers willen maken, te lang doorfietsen. Ons voornemen was dan ook veel relaxen, lekker lang lunchen, lekker zwemmen onderweg. Dit hebben we samen geoefend en dit ging super!

Op een gegeven moment kwamen we een vent tegen die net als ons door deze vrij eenzame streek aan het trekken was. Hij was alleen niet met de fiets op pad, maar hij voer door de kanalen met een bootje.Toen we hem voor de zoveelste keer tegen kwamen bij een kanaal overgang ontstond er een gesprekje en we besloten om op dezelfde plek te gaan kamperen. Dit was in de buurt van Fontaine Francaise. De plek waar hij ging kamperen bleek een aanmeerpunt voor boten. In het dorp Fontaine Francaise zou een camping moeten zijn, dus wij besloten daarheen te gaan. Niks bleek minder waar, het was een camperplaats. Een stukje gras bij een water midden in het dorp. Wij besloten daar de tent op te zetten. Samen met William hebben we gezellig gegeten en geborreld. Wij (helden op sokken) vonden het al best spannend om daar te kamperen, maar toen zag ik op een bepaald moment een man achter een boom staan die ons richting op keek. Bleek dat de man te zijn van de camper die ook op het terrein stond, maar het bleef een beetje vreemd. Toen werd de situatie er niet beter op en hebben we William gevraagd om bij ons te logeren om over ons te waken en dit heeft die gedaan. Na een nacht met heel weinig slaap zijn we weer verder getrokken.

Toen hebben we nog een rustdag gehouden in de buurt van Beaune temidden van grote hoeveelheden wijngaarden. Echt prachtig om dit te zien! Hier hebben we nog even flink genoten met een wijnproeverij en een bezoek aan verschillende wijnkelders om ons uiteindelijk te belonen met een lekkere fles lokale wijn. Dit om onze laatste avond samen te vieren.

Sinds gisteren ben ik weer alleen aan het fietsen. Marlene gaat verder richting het zuiden en ik vervolg mijn avontuur in de richting van Nantes om vervolgens via de kust naar het zuiden te gaan. Dit via de Euro Velo 6 en de Euro Velo 1.

Foto's volgen snel!

• 22 Augustus 2018 - 19:06

Pim:

Lekker bezig Andrea, leuk om te lezen deze stukjes. Keep it up:)

• 23 Augustus 2018 - 21:51

Paul Noort:

Hallo Andrea,

ik sprak met Anneke van Dooren over jouw reisverslagen. Ik heb haar getipt zich aan te melden. Ben benieuwd of zij dat ook gedaan heeft.
    Deze week kom ik een beetje in jouw richting want we gaan naar Stoumont in de Ardennen. Een familie-3-generaties-gebeuren. Het weer is bij jou goed begrijp ik houden zo.
    Een aparte approach van gluurders en jammergenoeg dan toch nog slechte nachtrust.
    Veel fietsplezier en leuke ontmoetingen en France.

• 24 Augustus 2018 - 17:16

Miep:

Het schiet flink op die tocht van jou. Heb je niet de neiging om gezellig dezelfde route te gaan fietsen als Marlene? Of is dat een domme vraag.... ja zeker.

• 28 Augustus 2018 - 14:06

Joren:

Wat een leuke verhalen! Stoer hoor Dre, waar zit je nu? Centraal Massief al? Sjonge jij fiets écht hard. Veel plezier XX

• 31 Augustus 2018 - 18:55

Theo De Wit:

Ha Andrea,
    klinkt allemaal goed en je bent goed voorzichtig.
    Hou houdt de BOB zich? En wordt het fietsen al wat makkelijker, vanzelfsprekend?
    Veel plezier.
    Theo

• 01 September 2018 - 22:19

Stefan:

Hee Dree,

Je hebt al flink wat kilometers gemaakt! Leuke om de updates te lezen! Keep it up, en vooral veel plezier!

Stefan