Extra update - Reisverslag uit Thierville-sur-Meuse, Frankrijk van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu Extra update - Reisverslag uit Thierville-sur-Meuse, Frankrijk van Andrea Pijnappels - WaarBenJij.nu

Extra update

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

11 Augustus 2018 | Frankrijk, Thierville-sur-Meuse

11 augustus. Een soepel vertrek, de eerste kilometers vlogen makkelijk voorbij, mijn benen voelde goed en ik dacht nog dit gaat bijna te soepel zul je zien dat straks alles mis gaat en dat gebeurde..

Vrij aan het begin van de dag miste ik een bordje en raakte van de route, maar vrij eenvoudig kon ik bij Mouzon weer inhaken. In Mouzon aangekomen zag ik de Maas en een fietspad ernaast, dus ik dacht daar heb je de route weer, kan niet missen. Fietspad gevolgd en die hield aprubt op en veranderde in een gras pad. Na even wikken en wegen besloten het graspad te volgen, die ging namelijk strak langs de Maas en anders moest ik en terug en over een autobaan. De avonturier in mij won. Fietsen ging prima alleen onmogelijk veel vliegen, hele zwermen om me heen. Na een tijdje werd het fietsen wat onstabiel, maar kon de oorzaak niet direct direct vinden. Even later bleek dat mijn voorband lek was. Stukje gelopen en deze bij een bootsluis gewisseld. Hier zag ik dat er 2 paden langs de Maas liepen. Ik moest naar de overkant, maar ik paste net niet over het loopbruggetje. Mijn stuur de breed. Oké dan toch maar aan deze kant blijven. Verderop stuitte ik op een slagboom, waar ik echt niet langs kon. Oké dan maar terug naar het bruggetje. Daar karretje losgekoppeld, alles eruit. Fiets opgetild eroverheen, 4x op en neer, maar ik was aan de overkant. Verderop liep ik tegen een bouwplaats aan. Ze waren bij de dam aan het werk. De brug moest ik over, geen andere optie. Ik de bouwplaats op illegaal tussen allerlei materiaal, de brug op. Was ik aan de overkant van de brug zag ik dat alles omheind was, overal camera's en de poort was dicht. Wat nu? Naast de poort zat een ruimte, die van smal aan de onderkant naar breed bovenin liep. Zie foto. Vraag me niet hoe het is gelukt, maar hier ben ik doorheen gegaan. Alles weer losgekoppeld boven mijn gewicht er doorheen getild. Toch een offer moeten brengen. 2 kleine gaatjes in mijn mooie fietsbroek en mijn bidonhouder kapot. Wat leren we hiervan ? Dat de avonturen komen als je het uitgestippelde pad niet volgt ;-) en dat je vooral niet te eigenwijs moet zijn en soms gewoon wel het pad moet lopen. Dit avontuur kon ik even niet aan jullie voorbij laten gaan.

  • 16 Augustus 2018 - 18:34

    Jos Op De Woerd:

    Mooi verhaal Andrea!
    Tegenslag kan de beste overkomen.
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen.
    Ik had niet anders verwacht, dus ...
    ga zo door.
    Met een hartelijke groet, Jos

  • 19 Augustus 2018 - 13:50

    Ans A:

    Leuk om te lezen Andrea (ook als is het soms behoorlijk afzien, begrijp ik). Stoer dat je dit doet. Geniet er van! Groetjes, Ans

  • 24 Augustus 2018 - 17:16

    Miep:

    Jee Andrea, je bent wel stoer zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Thierville-sur-Meuse

Andrea op de fiets

Een fietsreis door Europa

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2019

On the road again

28 November 2018

Tijdelijke terugkeer

09 November 2018

Voorbij de grens van Frankrijk

29 Oktober 2018

Chateau Brandeau

20 September 2018

Saint Géraud
Andrea

Actief sinds 26 Juni 2018
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 8428

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 30 November -0001

Andrea op de fiets

Landen bezocht: